ترودو با دفاع از بازداشت مقام هوآوی ، می گوید کشورها باید در برابر چین بایستند

محتوای مقاله ادامه داشت

وی اظهار داشت: آیا از اینکه کانادا قوانین خود را دنبال کرد پشیمانم؟ آیا من متاسفم که کانادا طبق یک قرارداد طولانی مدت استرداد با نزدیکترین متحد ما عمل کرد؟ قطعاً نه ، “ترودو گفت.

“کانادا یک کشور قانون است. و اطاعت از این قوانین نمی تواند فقط در زمان مناسب یا آسان باشد. اگر کشور حاکمیت قانون هستید ، اگر کشور ارزشمندی هستید ، باید به آن احترام بگذارید. و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم. “

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=C6NMKRp9ZJo

نخست وزیر همچنین چین را به دلیل “دیپلماسی قهرآمیز قهرآمیز” ، که شامل دستگیری مایکل کوویگ و مایکل اسپاور است ، انتقاد کرد و آن را متهم به “تلاش برای استفاده از وزن خود برای رسیدن به مسیر خود” کرد ، تلاش های چین.

وی گفت: “در برابر فشار و اقدامات فزاینده و اجباری توسط یكی از قدرتهای بزرگ جهان ، واقعاً برجسته است كه در آن مرحله ما باید به عنوان متحد ، همسایه ، دوست ، كشور با هم كار كنیم.”

“تعداد کمی از کشورها می توانند به تنهایی در مقابل یک ابرقدرت ، در مقابل یک قدرت بزرگ بایستند. اما با هم کار کردن در یک راستا ، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که مسیری که چین در حال حاضر انتخاب می کند ، احتمالاً آن چنان که فکر می کنند – حتی برای آنها – موثر نخواهد بود. “

به گزارش امور بین الملل کانادا ، دومینیک بارتون ، سفیر کانادا در چین ، روز پنجشنبه در قالب یک سفر کنسولی مجازی نادر با کوگریگ صحبت کرد.

سخنان ترودو پیش از نشست روز جمعه APEC بعید است تنش بین کانادا و چین را کاهش دهد ، اتاوا و متحدانش نیز به دلیل سرکوب دموکراسی در هنگ کنگ و رفتار با اقلیت مسلمان اویغور آن را کاملاً انتقاد کرده اند.