ترامپ با سرپیچی از کنگره، لایحه دفاعی را وتو کرد و دولت را تهدید به تعطیلی کرد

محتوای مقاله

واشنگتن – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه یک لایحه سیاست دفاعی دو حزبی را وتو کرد و این احتمال را مطرح کرد که ایالات متحده ممکن است در طول یک بیماری همه‌گیر با تعطیلی دولت مواجه شود و آشفتگی جدیدی را در واشنگتن در حالی که او برای کریسمس عازم فلوریدا می‌شد، برانگیخت.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

ترامپ که از دست جمهوری‌خواهان کنگره خشمگین بود، به دنبال اصلاح دو قانون پیچیده بود که پس از ماه‌ها مذاکره با حاشیه‌های گسترده و دو حزبی کنگره به تصویب رسید.

ترامپ تهدید به وتوی لایحه دفاعی را دنبال کرد و خواستار تغییرات چشمگیر در بسته 2.3 تریلیون دلاری شد که بودجه دولت فدرال را تأمین می کند و نزدیک به 900 میلیارد دلار کمک به ویروس کرونا ارائه می دهد.

محتوای مقاله

اگر ترامپ بسته هزینه ها را مسدود کند، بخش بزرگی از دولت ایالات متحده ممکن است هفته آینده به دلیل کمبود بودجه شروع به تعطیلی کند، در زمانی که مقامات در حال توزیع دو واکسن کرونا هستند و برای پاسخ به یک حمله هکری گسترده تلاش می کنند.

در حالی که کمتر از یک ماه از آغاز کارش باقی مانده، ترامپ از اینکه برخی جمهوری خواهان به شکست او در برابر جو بایدن، دموکرات در انتخابات 3 نوامبر اذعان کرده اند، عصبانی است. بایدن در 20 ژانویه به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کند.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

ترامپ گفت که لایحه سیاست دفاعی را که از سال 1961 هر سال تصویب می‌شود، وتو کرده است، زیرا او با حمایت از مسئولیت شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی غیرمرتبط با امنیت ملی مخالف است و نمی‌خواهد نام پایگاه‌های نظامی را که در حال حاضر به نام ژنرال‌هایی که برای طرفداران می‌جنگند، تغییر نام دهند. -کنفدراسیون برده داری در طول جنگ داخلی.

محتوای مقاله

دموکرات ها و جمهوری خواهان به وتوی ترامپ در مورد قانون مجوز دفاع ملی اعتراض کردند.

سناتور مارک وارنر، سناتور دموکرات، در بیانیه ای گفت: “من مشتاقانه منتظر هستم تا تلاش بی ثمر و مضحک رئیس جمهور برای تضعیف امنیت ملی ما را نادیده بگیرم.”

جیم اینهوف، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا، جمهوریخواه، نیز وتوی ترامپ را محکوم کرد.

اینهوف گفت: NDAA به مدت 59 سال متوالی هر سال به قانون تبدیل شده است زیرا برای امنیت ملی و نیروهای ما کاملاً حیاتی است. امسال نباید استثنا باشد.»

تبلیغات 4

محتوای مقاله

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت مجلس نمایندگان در 28 دسامبر برای رای گیری در مورد لغو وتوی ترامپ بازخواهد گشت. همان روزی است که بودجه دولت به پایان می رسد. انتظار می رود اندکی پس از آن رای سنا برگزار شود.

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

ترامپ متحدان را غافلگیر کرد

ترامپ در ویدئویی که شامگاه سه‌شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، برخی از نزدیک‌ترین مقامات خود را با درخواست از قانون‌گذاران برای تغییر بخشی از کمک‌های کرونا در لایحه هزینه‌ها به گونه‌ای که شامل پرداخت ۲۰۰۰ دلار به هر آمریکایی، بیش از سه برابر ۶۰۰ دلار برای هر نفر، تعجب کرد.

یک منبع آگاه به این وضعیت گفت که دستیاران فکر می‌کنند که هفته گذشته ترامپ را از تقاضای 2000 دلار خارج کرده‌اند. این ویدئو حتی وزیر خزانه داری استیون منوچین را که در مذاکرات شرکت کرد و از رقم 600 دلار حمایت کرد، شگفت زده کرد.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

اعضای کنگره تقریباً یک هفته قبل از رای دادن به تصویب آن در اواخر شب دوشنبه در مورد رقم 600 دلار بحث می کردند.

ترامپ به صراحت نگفته است که این لایحه را وتو خواهد کرد و ظاهرا امیدوار بود که کنگره بسته ای را اصلاح کند که مذاکره ماه ها طول کشید. کاخ سفید روز یکشنبه گفته بود که ترامپ آن را امضا خواهد کرد و به قانون تبدیل خواهد شد.

ترامپ، بدون احتساب یکشنبه ها، 10 روز فرصت دارد تا پس از دریافت این لایحه از کنگره، که هنوز در حال بررسی این قانون عظیم است، آن را وتو کند.

اگر او آن را وتو کند، کنگره می تواند فوراً به لغو او رأی دهد. اگر ترامپ ظرف 10 روز پس از دریافت اقدامی انجام ندهد، به استثنای یکشنبه‌ها، به طور خودکار به قانون تبدیل می‌شود مگر اینکه کنگره به تعویق بیفتد. اگر تا 3 ژانویه و هنگام ادای سوگند کنگره جدید اقدامی صورت نگیرد، لایحه از بین خواهد رفت.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

ترامپ دو سال پیش با رد لایحه بودجه فدرال به دلیل آنچه که بودجه کافی برای ساخت دیوار مرزی ایالات متحده و مکزیک را ناکافی دانست، باعث تعطیلی 35 روزه دولت شد.

ترامپ همچنین خواستار حذف این لایحه از کمک های خارجی شد که در هر لایحه هزینه های سالانه فدرال گنجانده شده است – و سال گذشته توسط دولت او درخواست شد. او با سایر فعالیت‌های دولتی که توسط لایحه 5500 صفحه‌ای تأمین می‌شد، مانند پرورش ماهی و تأمین مالی موزه‌های اسمیتسونیان مخالفت کرد.

برخی از دموکرات‌های کنگره – که بسته کمک‌ها را پاسخی بسیار کوچک به بحرانی می‌دانستند که بیش از 320000 آمریکایی را کشته و میلیون‌ها نفر را بیکار کرده است – از درخواست ترامپ برای پرداخت‌های بیشتر استقبال کردند.

تبلیغات 7

محتوای مقاله

پلوسی گفت، در صورتی که کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان، موافقت کند، مجلس نمایندگان می تواند روز پنجشنبه به افزایش پرداخت ها رأی دهد.

دستیاران مک کارتی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اختلاف نظر بر سر میزان پرداخت های محرک، جمهوری خواهان را در موقعیت نامناسبی قرار داده است. بسیاری از آنها با 2000 دلار به عنوان بسیار گران مخالف بودند، و آنها باید یا رهبر حزب خود را به چالش بکشند یا موضع خود را در مورد این پرداخت ها تغییر دهند.

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

سناتور جمهوریخواه پت تومی در فاکس نیوز گفت: «بیایید این را به قانون تبدیل کنیم و می‌توانیم در مورد اینکه آیا باید پرداخت‌های مستقیم اضافی وجود داشته باشد یا خیر، بحث کنیم.

در جورجیا، جایی که کنترل سنای ایالات متحده به دو دور دوم انتخابات 5 ژانویه بستگی دارد، دموکرات ها سناتورهای جمهوری خواه فعلی دیوید پردو و کلی لوفلر را تحت فشار قرار دادند تا بگویند آیا با ترامپ موافق هستند که پرداخت 600 دلار بسیار کم است یا خیر. هیچ یک از کمپین ها به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

نظرات

Postmedia متعهد به حفظ یک انجمن زنده اما مدنی برای بحث است و همه خوانندگان را تشویق می کند تا نظرات خود را در مورد مقالات ما به اشتراک بگذارند. نظرات ممکن است تا یک ساعت طول بکشد تا تعدیل قبل از نمایش در سایت. از شما می خواهیم که نظرات خود را مرتبط و محترمانه نگه دارید. ما اعلان‌های ایمیل را فعال کرده‌ایم—اکنون اگر پاسخی به نظر خود دریافت کردید، به‌روزرسانی در رشته نظری که دنبال می‌کنید یا کاربری که نظرات را دنبال می‌کنید، ایمیلی دریافت خواهید کرد. برای اطلاعات بیشتر و جزئیات در مورد نحوه تنظیم تنظیمات ایمیل خود، از دستورالعمل های انجمن ما دیدن کنید.

به گفتگو بپیوندید

تبلیغات 1