بوریس جانسون می گوید ، “فرصت خوبی” برای معامله تجاری با ایالات متحده در زمان جو بایدن

بوریس جانسون گفته است که “یک فرصت خوب” برای تأمین معامله تجاری انگلستان با ایالات متحده وجود دارد.

نخست وزیر گفت که او “هرگز اعتقاد نداشته است” رسیدن به توافق “یک فشار کامل” است ، اما او از نتیجه مثبت اطمینان دارد.

وی همچنین معتقد است که پس از اعلام جو بایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده ، چشم انداز اقدام در مورد تغییرات آب و هوا افزایش یافته است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه پیش بینی کرد آقای جانسون “به زودی” با رئیس جمهور منتخب جو بایدن در تماس باشد.

“فرصت خوب” برای معامله تجاری

نخست وزیر گفت: “در مورد معامله تجاری با ایالات متحده ، من دانشجوی مشتاق سیاست تجارت ایالات متحده هستم و آنها مذاکره کننده سرسختی هستند ، و من هرگز باور نکرده ام که این چیزی باشد که زیر فشار کامل تحت هر دولت ایالات متحده.

وزیر تجارت بین الملل لیز تروس در حال مذاکره است (عکس: مت دانهام / AP)

“من فکر می کنم شانس خوبی برای انجام کاری وجود دارد – لیز تروس و تیم او پیشرفت زیادی کرده اند – و ما ادامه خواهیم داد.”

آقای جانسون خطاب به چشم انداز توافق تجاری با اتحادیه اروپا پیش از پایان انتقال Brexit افزود: “من همیشه علاقه زیادی به معامله تجاری با دوستان و شرکای اروپایی خود داشتم ، انجام شده.

“رئوس مطالب کاملاً واضح است ، ما فقط باید ادامه دهیم و اگر می توانیم این کار را انجام دهیم. من همین دیروز به اورسولا فون در لاین گفتم و او کاملا با من موافق است.

“چشم انداز واقعی” برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

آقای جانسون همچنین گفت كه با جو بایدن در كاخ سفید او معتقد است كه “چشم انداز واقعی رهبری جهانی آمریكا در مقابله با تغییرات آب و هوا” وجود دارد.

نخست وزیر گفت این خبر مثبت است زیرا کشورهای بیشتری از جاه طلبی صفر تا سال 2050 حمایت می کنند.

وی افزود: “بنابراین ژاپن از این طریق عبور کرد ، کره از طریق آن وارد شد ، حتی چین نیز طرحی را برای انجام این کار تا سال 2060 ارائه داده است ، که برای جهان کاملاً خارق العاده است.

“من فکر می کنم اکنون با رئیس جمهور بایدن در کاخ سفید در واشنگتن چشم انداز واقعی رهبری جهانی آمریکا در مقابله با تغییرات آب و هوایی را داریم.

“انگلستان ، همانطور که می دانید ، اولین کشور بزرگی بود که هدف صفر خالص آن را تا سال 2050 تعیین کرد ، ما چند سال پیش در این راه پیشگام بودیم ، و ما واقعاً امیدواریم که رئیس جمهور بایدن آن را دنبال کند و به ما کمک خواهد کرد تا در اجلاس COP26 سال آینده در گلاسگو نتیجه بسیار خوبی به دست آورید. “

بوریس جانسون گفته است که مشتاقانه منتظر صحبت در مورد موضوع تغییرات آب و هوایی با بایدن رئیس جمهور منتخب است.

جو بایدن روز شنبه به عنوان برنده انتخابات ایالات متحده اعلام شد (عکس: ANGELA WEISS / AFP / گتی ایماژ)

وی گفت: “من مطمئن هستم كه رئیس جمهور بایدن و كامالا هریس با تعهد مشهور خود در این مورد می توانند ایالات متحده را با تمام نفوذ خود ، با تمام قدرت و توان خود ، وادار كنند تا مسئله صفر خالص تا سال 2050 “.

تبریک می گویم

نخست وزیر روز شنبه ، اندکی پس از فراخوان رای گیری توسط پخش کنندگان در ایالات متحده ، به رئیس جمهور منتخب بایدن تبریک گفت.

آقای بایدن و کمال هریس معاون منتخب رئیس جمهور ایالت پنسیلوانیا را برنده شدند و آنها را بالاتر از 270 رأی انتخاباتی مورد نیاز برای شکست دونالد ترامپ قرار دادند.

با وجود تبریکات وی ، آقای جانسون هنوز با آقای بایدن صحبت نکرده است ، چیزی که وزیر امور خارجه معتقد است “به زودی” اتفاق خواهد افتاد.

دومینیک راآب به اندرو مار گفت: «به اندازه کافی مضحک ، من پیام ها را با سناتور کوونز رد و بدل کردم [tipped to be the next US secretary of state]، سفارت ما با این کمپین در ارتباط است و من مطمئن هستم که به زودی در زمان مناسب تلفنی بین رئیس جمهور منتخب و نخست وزیر تماس خواهد گرفت.

“بلافاصله برنامه هایی برای اجرای وجود دارد ، ما می خواهیم برای آنها وقت و مکانی را برای این کار اختصاص دهیم ، اما مشخص است که ما از فرصت های کار مشترک هیجان زده هستیم.”

بوریس جانسون اطمینان دارد که یک معامله تجاری ایالات متحده قابل تحقق است (عکس: خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

او همچنین گفت که “اعتماد به نفس دارد [Brexit] اگر اتحادیه اروپا “انعطاف پذیری” و “حسن نیت” نشان دهد ، هنوز می توان معامله انجام داد “

وی در پاسخ به این سال که آیا می توان یک معامله تجاری با اتحادیه اروپا را تا پایان هفته تأمین کرد ، به بی بی سی گفت نمایش اندرو مار: “من فرض نمی کنم ، این همان چیزی است که ما در مورد روند Brexit می دانیم.

“من دیروز با دیوید فراست صحبت کردم ، مسائل مربوط به جایی است که آنها هستند. نخست وزیر با اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون صحبت کرده و مذاکرات ادامه دارد.

“آنچه من می گویم این است که هنوز هم خلاصه می شود به دو موضوع اساسی. پیشرفتی در حال انجام است اما ما باید ببینیم که آیا برای عبور از خط کافی است یا خیر.

“برخی از منافع اصلی برای انگلستان در نظر گرفته شده است ، نکاتی از اصول دموکراتیک در مورد کنترل قوانین ما ، کنترل شیلات ما به عنوان یک کشور ساحلی مستقل.

“من فکر نمی کنم که ما بتوانیم آنها را کنار بگذاریم. اما اگر اتحادیه اروپا انعطاف پذیری نشان دهد ، حسن نیت دیدار با ما در نیمه راه است ، من اطمینان دارم که هنوز می توان یک معامله انجام داد. “