از پاپ تا پل گاسکوئین ، هواداران به “یک بازیکن فوق العاده اما یک مرد شکننده” ادای احترام می کنند

پس از انتشار خبر مرگ مارادونا در سراسر جهان ، ادای احترام همچنان ادامه داشت.

از جمله کسانی که این افسانه فوتبال را به یاد می آورند ، پاپ فرانسیس بود ، که با همدردی آرژانتینی خود را دوست داشت و گفت که او را در نمازش نگه دارد.

مارادونا که روز چهارشنبه در خانه خود در آرژانتین پس از حمله قلبی درگذشت ، چندین بار در واتیکان با پاپ دیدار کرد. ماتئو برونی ، سخنگوی واتیکان ، گفت که پاپ در روزهای اخیر وقتی از مشکلات سلامتی خود مطلع شد برای مارادونا دعا کرده بود. وب سایت واتیکان نیوز مارادونا را با اشاره به مبارزه با مواد مخدر ، “یک بازیکن فوق العاده اما مرد شکننده” خواند.

این غم و اندوه در ایتالیا بود که با وجود محدودیت های شدید ویروس کرونا ، صدها هوادار در خیابان های ناپل گرد هم آمدند. این فوتبالیست در طول هفت سال حضور در این باشگاه از 1984 تا 1991 به ناپولی کمک کرد تا دو اسکودتو – عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا – و یک جام یوفا را بدست آورد.

“روح انسان را غنی”

اهالی از کنار دیوارنویسی دیگو مارادونا که توسط هنرمند آنجلو کامپوس در زاغه نشین ویلا کروزیرو در ریودوژانیرو ساخته شده است عبور می کنند (عکس: REUTERS / Pilar Olivares)

یکی از ساکنان ، جیووانی ، گفت که مارادونا “به افرادی که قادر به صحبت نیستند صدا می دهد” و “احساس رضایت به حاشیه نشینان” را نشان می دهد. این 42 ساله افزود: “او فقرا را احساس غنی کرد.” “وقتی ناپولی بازی می کرد هیچ تفاوتی اجتماعی نداشت. همه ما یکی بودیم. “

همانطور که هواداران شمع روشن می کردند و داستان می گفتند ، برخی شعارهای معروف مانند “مارادونا از پله بهتر است” شعار دادند.

لوئیجی دی مگیستریس ، شهردار شهر اعلام کرد: “دیگو مردم ناپولی را به رویا واداشت ، او با نبوغ خود انتقام ناپولی را گرفت.”

“/>

ادامه مطلب

دیگو مارادونا: بهتر است به یاد خدای فوتبال بروید ، نه کاریکاتور پف کرده و جذاب

صبح سیدنی هرالد به یاد آورد که چگونه مارادونا در اکتبر 1993 سیدنی را به “مرکز جهان ورزشی” تبدیل کرد. شهر بندر قبلاً چیزی شبیه به آن ندیده بود ، و دیگر هرگز نخواهد دید ، گفت: حدود 2000 هوادار برای استقبال از وی در فرودگاه جمع شده بودند و بنرهایی تکان می دادند ، طبل می زدند و بی صبرانه بیشتر می شدند تا اینکه منتظر ظهور بت خود هستند. “

پل وید ، کاپیتان وقت تیم فوتبال استرالیا گفت: “ناگهان ما در همه جا صفحه اول ، صفحه آخر ، تلویزیون ، رادیو بودیم. این بهترین سیرک بود که تاکنون به این کشور ضربه زده است. “

دیدار با افسانه ها

سو بارکر پس از پیروزی در ویمبلدون 2013 با اندی موری مصاحبه کرد (عکس: AP)

سر اندی موری ستاره تنیس انگلیس نیز در میان کسانی بود که ادای احترام کرد. وی در پستی در اینستاگرام نوشت: “من آنقدر خوش شانس بودم که یک بار در 02 Arena با مارادونا ملاقات کردم.” او به تماشای تنیس آمده بود.

“او با انرژی ، اشتیاق و ابراز باور نکردنی چند دقیقه به زبان اسپانیایی با من صحبت کرد. متأسفانه ، من به سختی یک کلمه را فهمیدم اما به نظر نمی رسید که این مهم باشد. او از نظر اندازه كوچك بود اما به وضوح بزرگتر از شخصیت / شخصیت زندگی با یك نوع كاریزما بود.

روز بعد آرژانتین را امضا کردند [shirt]reads که می خوانید: ‘به دوست من اندی با تمام عشق و امید من که امیدوارم به زودی شماره 1 شوید’.
“Numero uno تنها کلماتی بود که از مکالمه ما فهمیدم.”

“/>

ادامه مطلب

دیگو مارادونا به چه شکلی بازی کرد؟ هم تیمی های قبلی صف آرایی در کنار نماد آرژانتین را به خاطر می آورند

یان رایت ، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس ، در مورد بحث در مورد مارادونا در رادیو 5 رادیو بی بی سی گفت که بدیهی است که این فوتبالیست نظرات خود را تقسیم کرده است.

رایت گفت: “او هنوز هم در بسیاری از سران انگلیسی ها اجاره آزاد زندگی می کند ، 30 سال عجیب پس از آنچه اتفاق افتاده است.” “برای من ، او کسی بود که وقتی من فوتبال را تماشا کردم ، البته قبل از او کرایف و پله بودند ، که من آنها را ستایش کردم اما هرگز ندیده ام که کارهایشان را انجام دهند.

“اگر بخواهیم کاملا صادق باشیم ، هیچ کس از سال 1986 تاکنون کالاهایی مانند مارادونا در سال 86 تهیه نکرده است.”

‘دیگو ، من سرحال هستم’

خاطرات بیشتر از یکی دیگر از ستاره های سابق انگلیس ، پل گاسکوئین ، به دست آمد که چند مورد را با مارادونا عبور داده بود.

گاسکوئین گفت صبح بخیر انگلیس زمانی که آرژانتینی پس از یک مسابقه خیریه ، سیگار برگ می کشد ، یک فندک به او پیشنهاد می دهد “کلیک” می کند.

آنها همچنین هنگامی که گاسکوئین با تیم ایتالیایی لاتزیو بود ، دیدار کردند و مارادونا پس از یک دوره فوق العاده موفق در ایتالیا با ناپولی ، در سویا بود.

“در پرواز [to the match] من چند نوشیدنی نوشیدم. ”گاسکوئین گفت. “در تونل رفتم:” دیگو ، من سرحال هستم. ” و او گفت: ‘خوب است ، گاززا ، من هم هستم.’ “

‘خدا مرده’: رسانه های جهان ادای احترام می کنند

صفحات نخست روزنامه های سراسر جهان تحت سلطه تصاویر دیگو مارادونا پس از مرگ وی از نارسایی قلبی در سن 60 سالگی بود.

“خدا مرده است” عنوان ورزش فرانسه را اعلام كرد L’quipe، در حالی که روزنامه ایتالیا توتو اسپورت تصویری از مارادونا همراه با جام جهانی در بالا ، همراه با پیام ساده “adiós”.

کرونیکا، یک روزنامه روزانه در بوئنوس آیرس ، بومی مارادونا ، همچنین به بازیکن فوتبال “adiós” پیشنهاد داد ، در حالی که لیبراسیون در فرانسه مارادونا را به عنوان “آسمانی” توصیف کرد.

ارجاعات آسمانی بیشتری در روزنامه اسپانیایی وجود داشت ال پائیس، که در صفحه اول خود با خواندن آرژانتین “خدای فوتبال” ادای احترام کرد.

این عبارت روزنامه “خاورمیانه” بود: “مارادونا ، بازیساز به سازنده خود برمی گردد.” خلیج امروز.

کوریره دلا سرا، بزرگترین روزنامه ایتالیا ، با اعلام “شما فوتبال هستید” از فوتبالیست خداحافظی کرد ، در حالی که ایل Messaggero او را “پادشاه فوتبال با قلب ناپلی” نامید.

اسپانیا مارکا یکی از نظرات خود بازیکن را برای صفحه اول خود انتخاب کرد. در این مقاله آمده است: “اگر بمیرم ، می خواهم دوباره متولد شوم و می خواهم فوتبالیست شوم … و می خواهم دوباره دیه گو آرماندو مارادونا باشم.”

لا ناسیون، یکی از بزرگترین روزنامه های آرژانتین ، به سادگی گفت: “قهرمان ، متشکرم.”