آزمایش Starship اسپیس ایکس یک ثانیه قبل از بلند شدن سقط شد

محتوای مقاله ادامه داشت

ماسک ، مدیر اجرایی اسپیس ایکس ، پیش بینی کرده بود که در صورت تمیز کردن بالشتک ، 30٪ احتمال رسیدن به اهداف آزمایش را کاهش دهد.

SpaceX روز دوشنبه در وب سایت خود گفت: “با آزمایشی مانند این ، موفقیت با اتمام اهداف خاص اندازه گیری نمی شود ، بلکه به این معناست که چه مقدار می توانیم یاد بگیریم.”

طبق اعلامیه های اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده ، SpaceX ، که گفته است برنامه آزمایش آن احتمالاً تغییر می کند ، چهارشنبه و پنجشنبه فرصت پرتاب اضافی دارد.

Starship ، یک سیستم موشکی با جابجایی فوق العاده سنگین تقویت کننده مرحله اول 394 فوت (120.09 متر) قد بلند ، برای حمل ماهواره ، انسان و 100 تن بار به ماه و مریخ طراحی شده است. این خودروی پرتاب برنامه ریزی شده نسل بعدی کاملاً قابل استفاده مجدد شرکت فضایی است که مرکز جاه طلبی های ماسک برای مقرون به صرفه بودن سفرهای فضایی انسان است.

اسپیس ایکس امسال دو آزمایش هاپ با استفاده از نمونه های اولیه موشک تک موتوره در محل پرتاب بوکا چیکا انجام داده است. آن نمونه های اولیه تقریباً 500 فوت به هوا پرتاب شدند و تقریباً یک دقیقه بعد روی تخته بتونی قرار گرفتند.

یک پرواز موفقیت آمیز پیشرفت بزرگی برای استارشیپ خواهد بود و آزمایش آیرودینامیکی موشک را در ارتفاعات بالاتر از هواپیماهای تجاری که معمولاً پرواز می کنند ، آزمایش می کند.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=xncZHbqzcvY

چنین ارتفاعات چگونگی بازگشت Starship به صفحه فرود خود را آزمایش می کند ، پس از رسیدن به ارتفاع هدف و انجام “مانور تلنگر فرود” در هوا ، قبل از لمس پایین ، در موقعیت افقی سقوط آزاد می کند.

SpaceX در ابتدا قصد داشت Starship را در ارتفاع 50،000 فوت پرواز کند ، اما به گفته یک فرد آشنا به پرونده ، هفته گذشته در برنامه پرتاب خود با FAA ، هدف را به 41000 پا تغییر داد.

اسپیس ایکس ، که گفته است برنامه پرتاب آن احتمالاً تغییر خواهد کرد ، بر اساس پرونده های ارائه شده در FAA ، چهارشنبه و پنجشنبه در تمام روز فرصت پرتاب دارد.