پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

ما به مطالعه و تحلیل چگونگی ضخامت پیستون جهت از بین بردن همین دو نقص‌ خواهیم پرداخت. اگر پیستون از جور معمولی باشد قطر داخلی پیستون بایستی طبق استاندارد H7 و H8 بوده و تراز آن برای قرار دادن سیل ها در آن به لطف پرداخت شود. همینطور جای سیل های هیدرولیک برای دوری از نشتی دربین سیلندر و پیستون، روی پیستون تعبیه می شود و توسط گاید حلقه ها فیت می شوند و حلقه های سایشی به جهت حفظ از مرحله درونی سیلندر که پرداخت شده است، ساخته می شود. در همین زمان پیستون به پایینترین حد خویش آمده و به وسیله حلقه جذبی روغن که دور همین قطعه تعبیه شده , قیمت پیستون تبریز روغن را جذب و مهم خود به بالا برده که هم خود و هم دیواره سیلندر را روغنکاری می‌نماید . زاویه همین پخی به سمت مخزن روغن بوده و حین حرکت این قطعه به سمت میل لنگ عملکرد جاروبی از خود نشان می­دهد. این دستگاه شامل میل لنگ، دستگاه چرخ طیار یاتاقان ها، مجاری روغن و وسایل اتصال مانند زبانه و پیچ و مهره است.یک قطعه دوار موتور هست که به یاتاقان های ثابت متکی است. روغن پایین فشار، توشه یکنواختی را به کل مرحله بازه زمانی آن اعمال می کند، درحالی که پیستون این توشه را در طرف دیگر به مرحله برهه زمانی کوچیکتر شافت در یک ناحیه مضاعف کوچک دایره ای توسط شافت وارد می آورد. پیستون در برابر توشه کاملی که بوسیله روغن پایین فشار اعمال می شود، قرار گرفته و آن را به شافت انتقال می دهد. حوزه‌ دایره ای شکلی که دربین پیستون و شافت در تماس اساسی یکدیگر می باشند زیر فشار قرار گرفته و چنانچه تنش فشاری بیش تر از تنش مجاز پیستون یا این که شافت باشد آن‌گاه حیطه دایره ای شکل خواهد شکست. در صورت بالا فشار ناشی از احتراق منجر می شود که پیستون در درحال حاضر حرکت به سمت بالا زمانی به نقطه مرگ بالایی نزدیک می شود اندکی به طرف راست کج شود.در نتیجه سر پایینی مرحله فشار گیر اساسی اهمیت جداره سیلندر تماس پیدا می کند.پس از آنکه پیستون از نقطه مرگ بالایی گذشت،صاف می شود.در همین زمان تراز فشار گیر با به طور تمام حیاتی جداره سیلندر تماس پیدا می کند.این تماس نوعی فعالیت روبشی میباشد که زدن پیستون را به حد اقل می رساند.در سرانجام همین کار موتور آرام تر کار می کند و دوام پیستون ارتقاء پیدا می کند.زدن پیستون به طور معمول تنها در موتور های کهنه ای مشاهده می شود که جدار سیلندر های آن ها ساییده شده و دامنه پیستون آن‌ها ساییده و یا شکسته شده است. همین دسته طراحی در سیلندر هیدرولیک وقتی که ارتفاع شافت کوتاه و قطر آن فراوان نزدیک به قطر داخلی سیلندر می باشد، مقرون به صرفه می باشد.این جور پیستون و شافت از نوع دیگر محکم خیس می باشد. پیستون قطعه ای نسبتاً استوانهای صورت است ؛ تقریبا از آن بر روی که سازندگان همین قطعه ، به مقدار زیاد کم به آن صورت بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن می باشد به دماهایی چون 2200 مرتبه سانتی گراد نیز رسد و این فرمان منجر انبساط پیستون می گردد و در این موقعیت می باشد که پیستون شکل استوانه ای به خویش می گیرد . پیستون یک بخش رفت و برگشتی در سیلندر هیدرولیک می باشد که به شافت متصل است. این مدل پیستون بوسیله رزوه در انتهای شافت، به شافت متصل می شود و بوسیله یک مهره قفل کن مراقبت می شود. در موتور های دو زمانه این رنگ به شکل قهوه ای شکلاتی هست و این موضوع حاکی از ان است که ترکیب اکسیژن و سوخت به صحت در گوشه و کنار احتراق تزریق شده است. که بسته به مدل موتور و جرم آیتم لحاظ ترکیب هوا و سوخت انتخاب شده است. همانگونه که می دانید بالای پیستون محفظه احتراق می باشد و مخلوط سوخت و هوا می بایست در گوشه و کنار احتراق فشرده بشوند تا حساس یک جرقه کوچک شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به ذیل رانده و تولید نیرو و انرژی بنماید؛ چنانچه قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در هنگام فشرده شدن ، از فضای خالی میان پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به صحت انجام نمی شود؛ از طرف دیگر چنانچه قطر پیستون بیشتر از قطر سیلندر باشد ، پیستون درون سیلندر گیر می نماید و قابلیت حرکت پیدا نمی کند. میخواهیم بدانیم پیستون چیست و چه نقشی در کارایی موتور ماشین بازی میکند؟ درصورتیکه دستکم تنش باخت مجاز آلیاژ شافت را بدانیم ضخامت پیستون را مطابق محاسبات زیر می توانیم به دست آوریم. کمترین ضخامتی که پیستون جهت رویا رویی بر آنها نیاز داراست طبق محاسبات تحت به دست می آید. به این ترتیب یک سیلندر هیدرولیک حیاتی میزان مرغوب بودن عالی مطابق ترازو های استاندارد می تواند در زمانه زیاد کوتاهی تولید شود. حرکت دوار: جهت چرخش در همین سیستم برای آب بندی اهمیت میباشد شفت ممکن می باشد به صورت ساعت گرد و در هر دو جهت چرخش داشته باشد. وقتی راجع به اتومبیلهای دیزلی سخن میکنیم، بخش اعظمی از کشندههایی که در مرزوبوم دارا‌هستند تردد می نمایند و فعالیت حمل و نقل را برعهده دارند، در کشور ایران ایجاد نشدهاند، اما پیستونش امروز زمانی رسیده به تعمیر و مکانیک گشوده میکند، قبلا این پیستون می بایست از خارج گشوده می‌شد و روی این موتور تعمیری کارگزاری میشد، ولی امروز خوشبختانه ما انواع کامیونها، گونه های بنز؛ بنز 10 تن، ولو، FH12، FH13، گونه های پیستونهای اینها را ما به تنوع بسیار بالا؛ دستکم از این 74 گونه پیستونی که ما ساخت میکنیم، دستکم 50 درصدش گونه های پیستون کامیونها و کشندهها هستند. اساسی افتخار اعلام می‌کنم که امروز پیستونهایی را تولید میکنیم که تا سال های سال حتی به فکر صاحبان و مشتریان همین محصولات نمیرسید که می شود همین را در درون کشور ساخت کرد و به شکل تماما روتین برای اینها سفارش خرید خارجی قرار داده میشد و از بیرون وارد میشد، امروز بحمدلله کار کشته هستیم هر جور پیستونی را در همین مملکت که نیاز صنعت داخلی باشد، در هر صنعتی که باشد، ساخت کنیم و عمل را هم کردیم و نمونههایش به مشتریهایمان تحویل داده شده است. چنانچه شما همین مقاله را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در گزینه پیستون تبریز در تهران بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.