دارچین کاسیا و سیلان

دارچین موثر در کاهش وزن:

 

 افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیدهاند اظهار کماشتهایی و بی میلی نسبت به کربوهیدراتها را تجربه کردهاند. این متخصص طب سنتی تصریح کرد: هر روز صبح ناشتا کمی پودر دارچین سیلان و کاسایا را در دهان ریخته و میل کنید؛ چرا که برای تقویت حافظه، تحریک اشتها، درد معده و سوهاضمه مفید است. البته توصیه میشود در صورتی که تب داشتیم از خوردن لبنیات و مکملهای پروبیوتیک خودداری شود چرا که روند تب و بیماری را بدتر میکنند.

دکتر فرزاد روشن ضمیر رژیم غذایی آنلاین آردایت

 

شیر را خنک کنید و لایه بالایی سطح شیر را از بین ببرید (برای درخشندگی پوست می توان استفاده کرد). وی تصریح کرد: رادیکالهای آزاد موجود در بدن از جمله عوامل مؤثر بر ایجاد سلولهای سرطانی هستند؛ تأمین این ویتامینهای بدن و مقابله با رادیکالهای آزاد میتواند سلولهای سرطانی را از بین برده و با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلاء به انواع سرطانها، مخصوصاً سرطان روده بزرگ را به حداقل برساند.

 

حیدر عظمایی، افزود: از مهمترین خواص این شربت میتوان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد؛ وجود ویتامینهای A، E، C و فلامینوئیدها و آنتیاکسیدانهایی که در این شربت وجود دارد میتواند با رادیکالهای آزاد موجود در بدن مبارزه کند. شربت گلابی یکی ازشربتهای مفید و پر فایده است؛ خوردن یک گلابی متوسط بخش عمدهای از نیاز ویتامین C، ویتامین K و مقداری از کلسیم، آهن، منیزیم، ریبوفلاوین، ویتامین B۶ و فولات بدن را تأمین میکند همچنین براساس مطالعات دانشمندان گلابی و سیب بیشترین مقدار فلاونولها را دارند.

 

رژیم غذایی پر دارچین میتواند اثرات منفی خوراکیهای پرچربی را کاهش دهد. دو قاشق پر دانه زغال اخته را در نصف لیوان آب یک شب خیس کنید. علاوه بر این شما می توانید عسل را به آن اضافه بکنید و اگر دیابتی هستید از این کار خودداری کنید. علاوه بر این شما می توانید از چوب دارچین به چای پودر آن استفاده کنید.

 

یک فنجان چای دارچین با یک تکه چوب دارچین تهیه کنید. دو لیوان آب در یک قابلمه بریزید. دانه هل را داخل قابلمه قرار دهید. برای شیرینی می توانید عسل را به آن اضافه کنید، اگر دیابت دارید ، از عسل پرهیز کنید. یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری آب لیمو را اضافه کنید، خوب مخلوط کنید.

 

این متخصص تغذیه به لزوم استفاده از سبزیجات اشاره و تصریح کرد: ویتامین A نقش قابلتوجهی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد؛ منابعی که این ویتامین را دارند، کاروتنهایی هستند که در سبزیجاتی مثل هویج وجود دارد؛ اگر در هر روز بتوانیم یک بشقاب سبزیجات رنگی از جمله هویج استفاده کنیم بسیار مناسب است. داوود حاج محمدخانی با اشاره به فواید درمانی دارچین، اظهار کرد: مصرف دارچین باعث کاهش رطوبتهای اضافی بدن شده و برای رفع بوی بد دهان، ترس یا وحشت و تقویت قوه بینایی چشم مؤثر است.

 

کارشناسان به افراد توصیه میکنند در صورت وجود علائمی چون مشکل در راه رفتن و حفظ هماهنگی، درد یا ضعف ماهیچهای، اختلال بینایی و نداشتن حال عمومی خوب به پزشک مراجعه کنند. وی تصریح کرد: بهترین فرم مصرف سیب زمینی به صورت تنوری یا آبپز است که هیچ ضرر و زیانی برای افراد ندارد و باعث حفظ ارزش تغذیهای آن میشود.

 

وی درباره ویتامینهای موجود در سیب زمینی، گفت: سیب زمینی منبع بسیار خوبی از ویتامین C، ویتامین B۶، ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند کاروتنوئید ها، منگنز، مقدار بسیار زیادی پتانسیم، روی و فسفر است. مصرف سیب زمینیهای رنگ بنفش نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلاء به بیماریهای مزمن و انواع سرطانها دارند. خورشیدی تصریح کرد: در کنار ویتامینها و موادی که گفته شد، مواد غذایی دیگری نیز هستند که فعالیت ضد میکروبی داشته و باعث پیشگیری از ابتلاء به بیماریها میشوند.

 

خورشیدی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا باید مصرف مایعات خود را بالا ببریم؛ یکی از مشکلاتی که در بین هموطنان ما وجود دارد مصرف پایین مایعات و به ویژه آب است که باید اصلاح شود و به میزان لازم آب نوشید. مسعود خورشیدی، با اشاره به نرخ مرگ و میر ویروس کرونا در دنیا، اظهار کرد: ویروس کرونا بیماری است که این روزها تبدیل به یک معضل جهانی شده است؛ در اولین قدم باید بدانیم که مرگ و میر در بین جوانان چیزی حدود ۰.۲ درصد است؛ یعنی در هر هزار نفر، ۲ نفر؛ بنابراین مهمترین نکته برای افراد جوان این است که خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند.

 

وی افزود: ویتامین D یکی از موادی است که فقر آن در بین جمعیت کشور ما به اثبات رسیده است، توصیه پزشکان به همه بزرگسالان این است که در ماه یک عدد قرص ویتامین D پنجاه هزار واحدی استفاده کنند و افراد سالمند بالای ۶۵ سال نیز در هر دو هفته یک عدد از این قرص بخورند.

 

وی ادامه داد: افرادی که سرفههای رطوبتی همراه با خلط دارند، بایستی دارچین پودر شده را همراه با کمی عسل میل کنند. نصف قاشق چای دارچین را مخلوط کنید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند. وی تاکید کرد: شربت گلابی برای افراد کم خون بسیار مفید است و به بیماران قلبی و عروقی کمک میکند، همچنین گلابی تأثیر زیادی در بهبود عملکرد رودهها، هضم غذا و رفع یبوست دارد.

 

چوب های دارچین را می توان در بسیاری از روش ها به کار برد تا به شما در کاهش وزن کمک کند ، در این بخش از تناسب اندام نمناک برخی از بهترین روش ها برای اضافه کردن چوب دارچین در رژیم غذایی وجود دارد. 30 دقیقه بعد دانه های زغال اخته را بجوید تا 1 ساعت بعد از آن چیزی نخورید.

 

آن را برای 5 تا 6 دقیقه بعد حرارت دهید ، بگذارید آب خنک شود و دو بار در روز داشته باشید. متناوبا، میتوانید به سادگی از آب گرم استفاده کنید، دارچین و پودر فلفل سیاه را به خوبی مخلوط کنید و آن را بخورید. برای این کار یک تکه دارچین را روی لبهایتان بگذارید و چند ثانیه صبر کنید، تا زمانی که حس تندی و سوزش ان کاهش یابد سپس بشویید و بعد، روی لبهایتان وازلین را اعمال نمایید.

 

زمانی که یک لیوان آب باقی مانده در ماهی تابه دارید آن را رها کنید. چوب دارچین را در حین ساخت دال یا سوپ استفاده کنید. در قرون وسطی از دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده میشد. مصرف یک عدد گلابی تنها ۱۸ درصد از نیاز روزانه ما به فیبر را تأمین میکند اما میتواند تأثیر چشمگیری در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی داشته باشد.

 

گلابی به دلیل مس و آهن بالایی که در آن وجود دارد میتواند به رفع مشکل کمخونی یا کمبود مواد معدنی کمک کند. ویتامین E، ویتامین محلول در چربی با خاصیت آنتی اکسیدانی است که به سلامت سیستم ایمنی کمک میکند. کمبود ویتامین E میتواند در نتیجه وجود یک بیماری نهفته باشد، بسیاری از بیماریها مانع از آن میشوند که بدن قادر به جذب چربی از جمله مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین E از یک نوع عارضه ژنتیکی نادر به نام آتاکسی ناشی میشود.

 

به همین دلیل ابتلاء به کمبود ویتامین E شایع نیست مگر اینکه فرد دچار یک عارضه نهفته باشد. اضافهکردن عسل و دارچین به رژیم غذایی میتواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. ویتامین E به طور طبیعی در طیف وسیعی از خوراکیها وجود دارد و در برخی از کشورها حتی بعضی از مواد غذایی با این ویتامین غنی میشوند تا به افزایش میزان دریافت آن در بدن کمک شود.

 

افرادی که مزاج سرد و تر دارند و دچار آبریزش بینی میشوند و ترشحات پشت حلق دارند پودر دارچین را با کمی عسل، خمیر کرده و بر پیشانی ضماد کنند و همچنین دمنوش دارچین میل کنند. دارچین غنی از منگنز است و یک منبع عالی برای کاهش اثرات بیماری PMS می باشد.در پژوهشی نشان داد، زنانی که روزانه 5 الی 6 میلی گرم منگنز مصرف می کنند، کمتر دچار تغییرات خلقی می شوند.نتایج نشان داد که گنجاندن رژیم غذایی منگنز در زنان می تواند علائم مختلف این بیماری را در آنها کم کند.

 

توصیه میشود این مخلوط را حداقل 3 بار در هفته قبل از خوابیدن مصرف کنید ، به خصوص زمانی که غذای سنگین یا کالری زیاد مصرف کردید. شیر را بجوشانید تا زمانی که کف کند . متخصص تغذیه و عضو مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر خوابیدن و اصول صحیح آن، گفت: موضوع مهم بعدی خوابیدن است که از غذا خوردن نیز اهمیت بسیار بیشتری دارد؛ خواب صحیح یکی از عواملی است که نقش زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد؛ دقت کنید که خواب باکیفیت زمانی صورت میگیرد که در شب باشد.

 

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک متخصص تغذیه خواب کافی در شب را عاملی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دانست و میزان لازم ویتامینهایی مانند c و d برای تقویت سیستم ایمنی بدن را تشریح کرد. نصف قاشق چای خوری پودر دارچین را مخلوط کنید. مخلوط نیم قاشق چای خوری عسل. زنجبیل را خرد کنید تا بتوانید به طور مناسب در مخلوط کن قرار دهید.

 

می توانید یک تکه چوب دارچین را به آب جوش اضافه نمایید و اجازه دهید در حدود 2 دقیقه به جوش آید، سپس چوب دارچین را از آن خارج کنید. دو سال پس از کاشت درخت، آن را از نزدیک زمین قطع کرده و در سال آینده شاخههائی را که از کناره تنه اصلی رشد کرده بریده و پوسته آن را خارج کرده و بلافاصله خشک میکنند و سپس در قطعات ریز بریده و فروخته میشود.

 

یک لیوان آب بردارید و آن را به یک قابلمه اضافه کنید. یک لیوان آب بردارید ، پودر زرد چوبه را اضافه کنید و برای 3 – 4 دقیقه آن را بجوشانید. اگر طعم آن را دوست ندارید ، عسل اضافه کنید . آن را با اضافه کردن خمیر لیمو زنجبیلی بر روی شعله ملایم بجوشانید. این نوشیدنی را در صبح هنگام صرف صبحانه با جایگزین کردن چای معمولی بنوشید.

 

آن را دو بار در روز بنوشید. نصف این چای را قبل از خواب و باقیمانده آن را صبح بنوشید. آب را بجوشانید تا اینکه آب به رنگ طلایی تبدیل شود. دارچین را بجوشانید تا اینکه به رنگ قهوه ای ملایم آن برسد. میخک و چوب دارچین را بجوشانید تا اینکه آب قهوه ای شود. آن را قبل از خوابیدن امتحان کنید.

 

یکی از مهمترین خواص گلابی، بهبود سیستم گردش خون است. تحقیقات جدید نیز بر خواص و فواید پزشکی دارچین تأکید دارند. یک متخصص تغذیه درباره فواید سیب زمینی، اظهار کرد: سیب زمینی اولین محصول مصرفی در کشور آمریکا و چهارمین محصول بعد از برنج، گندم و ذرت در دنیاست. متخصص طب سنتی درباره فواید دمنوش دارچین، گفت: دارچین دارای طبع گرم و خشک است و مصرف آن در غذا پاد زهر مسمومیتیهای حیوانی، گیاهی و معدنی است.

 

این متخصص تغذیه با اشاره به کالریهای موجود در سیب زمینی اظهار کرد: در لیست مواد غذایی، سیب زمینی جزو گروه سبزیجات ریشهای است پس نسبت به سایر سبزیجات دارای کالری بیشتری است و باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کرد. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را اضافه کنید. با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از این ادویه برای کاهش وزن را به شما آموزش دهیم.

 

برای طعم دهی، شما می توانید یک هل را به آن اضافه کنید. این چای را دو بار در روز مصرف کنید. بگذارید مخلوط سرد شود و نصف قاشق چای دارچین را به آن اضافه کنید. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به آن اضافه کنید ، هر روز صبح آن را با شکم خالی مصرف کنید. مطالعات نشان داده افرادی که در هفته دو بار سیب زمینی سرخ شده مصرف میکنند، خطر مرگ خود را بالا میبرند.

 

آب را تا زمان تغییر رنگ بجوشانید. بلافاصله پس از تشخیص کمبود ویتامین E فرد باید تحت درمان قرار گیرد و اگر درمان آن به تعویق افتد علائم آن با گذشت زمان تشدید میشود و میتواند به مشکلات بیشتر منجر شده و بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد. یک محقق و پژوهشگر طب سنتی، گفت: شربت گلابی حاوی ویتامین A، گروه ویتامینهای B، B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، قند فروکتوز، گلوکز، فراکتوز، ساکاروز، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، روی، مس، سلنیوم، فلامینوئیدها و غیره است.

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی، گفت: از دیگر خواص شربت گلابی میتوان به وجود اسید فولیک اشاره کرد؛ استفاده از این شربت برای حفظ سلامت زنان باردار و جنین بسیار مفید است و جالب است بدانید که استفاده از این شربت توسط مادران باردار به زیبا شدن چهره نوزاد کمک میکند. شربت گلابی بر کنترل قند، فشار و چربی خون تأثیر دارد و موجب تقویت استخوانها و دندانها میشود.

 

فولیکاسید از جمله مواد مغذی است که ارتباط مستقیمی با کاهش نقصهای لولهی عصبی در نوزادان دارد و در این میوه خوشطعم یافت میشود؛ ترکیبات آنتیاکسیدانی و «فلاونوئیدی» موجود در گلابی هم باعث درمان التهابات بدن و کاهش دردهای ناشی از التهاب میشود. کلم، شلغم، سیر، پیاز، زیتون از جمله این مواد هستند که نقش سمزدایی داشته و به سیستم ایمنی بدن کمک میکنند.

 

وی ویتامین C را یکی از مواد مهم در بهبود سیستم ایمنی بدن دانست و گفت: اولین مادهای که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است، ویتامین C است؛ البته استفاده بیش از حد از این ماده اصلاً توصیه نمیشود. بعضی مطالعات علمی نشان دهنده اثرات ضد ویروسی دارچین میباشد بخصوص بررسیهای علمی بر مؤثر بودن آن در بیماری نقص ایمنی اکتسابی HIV-1 را تاًیید کردهاست.

 

در یک گزارش نیز نشان داده شده که ماده استخراج شده از عصاره دارچین خاصیت جلوگیری از بیماری آلزایمر در مدل موش را دارا میباشد. اثر ضدآلزایمر دارچین: دارچین حاوی دو ترکیب فوقالعاده به نام های سینامیک الدهید و اپیکاتچین است که از مغز محفاظت میکنند و مانع از تجمع پروتئین آسیبرسانی میشوند که باعث بروز آلزایمر میشود. این بیماری بر کنترل ماهیچهها و هماهنگی آنها تأثیر میگذارد که اغلب کودکان ۵ تا ۱۵ ساله به آن دچار میشوند.

 

در کنار مصرف مواد غذایی، مکملهایی هم وجود دارند که برای رفع کمبود ویتامین E مصرف میشوند. روش جایگزین برای ایجاد این نوشیدنی با جوشیدن چوب دارچین و دانه های زنیان در کنار هم است. یکی از مزایای دارچین، توانایی بی نظیر آن در جلوگیری از عفونت مخمر ماوم در برابر دارو است.به دلیل خواص ضدباکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می کند.

 

دارچین به دلیل دارا بودن دو ترکیب مهم ذکر شده از بروز این مشکلات ممانعت میکند. دارچین ،به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند از قلب و شریان های اطراف آن در برابر عفونت و آسیب ها محافظت کند. برش دادن لیمو و حذف دانه ها .دقت کنید که پوست را پاک نکنید و پوست را دست نخورده نگه دارید.

 

در ایران کاربرد زیادی در قنادی (مغازه)ها به صورت عصاره، اسانس و گَرد دارد. رحمانی ادامه داد: مصرف میوه و سبزی زیاد برای بدن خوب است و متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه زیادی به مصرف محدود سیب زمینی به علت نشاسته موجود در آن دارند. خدیجه رحمانی، افزود: سیب زمینی سرخ کرده باعث افزایش وزن، افزایش قند خون، دیابت و بیماریهای قلبی عروقی میشود.

 

همچنین وجود دوز بالایی از این ویتامین خطر خونریزی را افزایش میدهد. بعد از یک ساعت دانه های زغال اخته را بجوید. یک قاشق چایخوری پودر دارچین تهیه کنید. همچنین می توانید از پودر دارچین نیز برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید. دارچین ادویه ای است خوشبو که در بعضی از غذاها استفاده می شود.

 

صبح نصف اینچ چوب دارچین را بجوشانید تا قهوه ای شود. درختچه دارچین درختی کوچک به ارتفاع 5 تا 7 متر است که از تمام قسمتهای آن رایحه ای مطبوع استشمام میشود. دارچین بومی سریلانکا و جنوب هند است و پوست درختچه آن به عنوان ادویه بکار میرود. در مورد نوع دارچین چینی از پوست بیرونی استفاده میشود. به گفته کارشناسان مکملهای ویتامین E میتوانند با داروهایی از جمله داروی ضد انعقاد، ضد پلاکت، سیمواستاتین (کاهنده چربی خون)، ویتامین B۳، داروهای شیمی درمانی و پرتو درمانی تداخل ایجاد کنند.

 

همیشه لازم نیست برای کاهش وزن دست به دامان داروهای خارجی شوید. دارچین می تواند به طور غیرمستقیم قند و چربی بدن را کنترل کند و یا حتی کاهش دهد.مصرف دارچین، با کاهش سطح کلسترول بد، بنام LDL و تری گلیسیرید و افزایش سطح کاسترول خوب بنام HDL ، همراه است. تحقیقات نشان داده است که دارچین می تواند رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد.وقتی که دارچین را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید ،می تواند از سرطان جلوگیری کند و رشد سلول های لنفوم و لوسمی را نیز کاهش دهد.

 

نیم اینچ چوب دارچین را در یک ماهی تابه بریزید ( فقط از یک لیوان آب استفاده کنید). تا یک ساعت بعد چیزی نخورید و بعد از آن یک صبحانه ساده چربی سوز میل کنید. یک بار قبل از صبحانه یا دو ساعت پس از شام قبل از خواب ، آن را داشته باشید (این کار را فقط یک بار در روز انجام دهید).

 

کمی آب اضافه کنید و لیمو و زنجبیل را به خمیر اضافه کنید. اگر می خواهید ،می توانید عسل را اضافه کنید و آن را داشته باشید. پودر دارچین را به آب زغال اخته اضافه کنید و با شکم خالی مصرف کنید. نصف اینچ چوب دارچین اضافه کنید. شیر را با چوب دارچین بجوشانید.

 

این نوشیدنی شگفت انگیز را در 3 مرحله ساده تهیه کنید. شیر نوشیدنی آماده است. دو لیوان شیر گاو تهیه کنید (از شیر بوفالو استفاده نکنید چون چربی بسیار زیاد است). اگر دچار بیماری های قلبی هستید ، از شیر دوری کنید و به جای شیر ، از آب برای معکوس کردن بیماری های عروق کرونری استفاده کنید. این پروتئینها اتحاد و همکاری برخی از بافتهای مغزی را دچار مشکل میکنند.

 

برای بهتر شدن فعالیت مغز، این ادویه را ببویید.عطر آن می تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد و توجه و حافظه کاری را بهبود می بخشد . دوباره آن را بجوشانید و همان مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. دارچین بهترین دارو برای بازیافتن انرژی است اگر ناراحتی معده دارید حتماً از دارچین استفاده کنید.

 

از جمله خوراکیهای حاوی ویتامین E: خشکبار و دانههایی از قبیل بادام، تخم آفتابگردان و بادام زمینی، غلامت کامل، روغنهای گیاهی بخصوص زیتون و آفتابگردان سبزیجات برگدار، تخممرغ، کیوی و انبه است. وی در خصوص استفاده یا عدم استفاده از لبنیات، اظهار کرد: موضوع بعدی استفاده از لبنیات است؛ در بعضی از ماستها ویتامین D به صورت غنیشده وجود دارد که خوب است در سبد غذایی قرار بگیرد.

 

هرچند این مکملها عوارض جانبی دارند و بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی خوراکی سرشار از ویتامین E استفاده شود. اگر دیابت دارید از عسل پرهیز کنید. اجازه دهید خنک شود و دو بار در روز مصرف کنید. یک لیوان آب گرم تهیه کنید. یک لیوان آب گرم بردارید. در طب سنتی اشاره شده که طبع آن گرم است و برای گرم نگه داشتن طبع بدن در فصول سرد بسیار مفید می باشد.

 

بگذارید این مخلوط سرد شود. نوشیدن 2 قاشق غذاخوری این مخلوط دو بار در روز. همچنین اثرات ضد دیابت نوع دو در مطالعات علمی گزارش شدهاست. همچنین دارچین برای بهبود سرماخوردگی های معمول نیز مفید است. این ماده غذایی غنی از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر میباشد.

 

از مزایای دارچین است. درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین میروید، جزو رده دولپهایهای جداگلبرگ میباشد و همیشهسبز است. برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهایی به رنگ سفید است. گلهای این ادویه در فاصله ماههای بهمن تا اوایل فروردین ظاهر میشود. پروتئین تاو (Tau) که باعث بروز زوال عقل میشود مشکلاتی در ارتباطات داخلی نورونها ایجاد میکند.

 

دارچین در بیشتر کشورها به عنوان ادویه، چاشنی غذا و شیرینیها استفاده میشود. گَردِ دارچین در تزئین شُله زرد و حلیم به ویژه غذای نذری استفاده میشود. به عنوان رنگ موی طبیعی استفاده میشود و به موها رنگ قهوهای روشن میدهد. یک لیوان آب در قابلمه. یک لیوان آب بردارید. روش تهیه دارچین و آب میخک.

 

آیا پودر دارچین برای سلامتی مفید است؟