جنگل زدایی در جنگل های بارانی آمازون در میان هشدارهای تغییر آب و هوا از سوی ارتش برزیل به بالاترین سطح 12 ساله رسیده است

مقامات دولتی اعلام کردند ، جنگل های بارانی آمازون برزیل در سال 2020 توسط جنگل زدایی تخریب شده است و به بالاترین سطح 12 ساله رسیده است.

بر اساس اطلاعات آژانس تحقیقات فضایی برزیل INPE ، تخریب بزرگترین جنگل بارانی جهان از سال 2019 با 9.5 درصد افزایش به 2.7 میلیون هکتار (11،088 کیلومتر مربع) رسیده است.

INPE گفت ، پس از یک دوره سه ماهه که میزان جنگل زدایی کاهش یافت ، در ماه اکتبر 50 درصد افزایش یافت. این گزارش افزود که تعداد آتش سوزی های اوایل سال جاری به دلیل مشکلات فنی ماهواره Nasa که ویرانی ها را ثبت کرده دست کم گرفته شده است.

جنگل زدایی بالا می رود

ارتش برزیل هشدار داد که تغییر آب و هوا بار نیروهای مسلح کشور را افزایش می دهد (عکس: NELSON ALMEIDA / خبرگزاری فرانسه / گتی)

جنگل زدایی از زمان آغاز به کار رئیس جمهور جائر بولسونارو افزایش یافته و باعث تضعیف حفاظت از محیط زیست شده است. وی ادعا می کند که در جنگل های بارانی آمازون هیچ گونه حریق رخ نداده است و حتی شواهد تولید شده توسط دولت خود را که نشان دهنده شواهد خلاف آن است ، “دروغ” خوانده است ، علیرغم اینکه در یک نقطه ارتش را برای مهار آتش سوزی اعزام کرده است.

ارتش برزیل هشدار داد که تغییر اقلیم بار نیروهای مسلح کشور را افزایش داده و انرژی و امنیت آب آن را به خطر می اندازد.

“/>

ادامه مطلب

‘هنر راک به من غاز داد’: کشف باستان شناسی از دست رفته آمازون

جنگل بارانی آمازون مهمترین جذب کننده دی اکسیدکربن در حال گرم شدن سیاره است و از دست دادن مداوم آن تهدید می کند که فاجعه های مربوط به آب و هوا را تسریع کند ، از افزایش سیل و طوفان گرفته تا افزایش دمای کره زمین.

گروهی از رهبران ارشد ارتش گفتند كه جنگل زدایی در آمازون می تواند الگوی بارندگی در برزیل را تغییر دهد و بر نیروگاه های برق آبی و تأمین آب مراكز عمده شهری تأثیر بگذارد. حدود 63 درصد برق کشور از منابع مربوط به آب تأمین می شود.

رائول یونگمن ، وزیر دفاع پیشین برزیل ، گفت كه این كشور نیاز به توسعه آمازون اما به روشی پایدار برای حفظ جنگل و محافظت از منابع آب دارد.

بولسونارو – ضررهای بزرگ

رئیس جمهور ژائر بولسونارو بدترین تقابل در شهر وی در ریودوژانیرو رخ داد (عکس: ALAN SANTOS / ریاست جمهوری برزیل / خبرگزاری فرانسه / گتی)

رئیس جمهور جائر بولسونارو در انتخابات شهرداری که به تازگی به اتمام رسیده بود ، متحمل خسارات بزرگی شد ، تنها پنج نامزد انتخاب شهردار از پیروزی در رقابت های آنها حمایت کرد و هیچ یک از آنها در شهرهای مهم حضور نداشتند.

بدترین انتقاد رئیس جمهور در شهر زادگاهش ریودوژانیرو بود ، جایی که شهردار مارسلو کریوللا در انتخابات دور دوم روز یکشنبه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در مقابل سلف راست میانه خود ادواردو پا شکست خورد.

یک شکست بزرگ دیگر در فورتالزا ، پنجمین شهر پرجمعیت برزیل رخ داد ، جایی که نامزد شناخته شده چپ میانه ، سارتو نوگیرا ، واگنر گومس ، مورد علاقه آقای بولسونارو را شکست داد.