تویوتا یاریس؛ کممصرف، اقتصادی و جذاب – اخبار خودرو

در مجموع این خودروساز در سال 2014 حدود 10 میلیون و 500 هزار خودرو تولید کرده است. بی ام و سری 3 یکی از محبوب ترین خودرو های این خودروساز مطرح آلمانی است و از این رو به نوعی معیار سنجش کلاس خود است. همین ابتدای کار باید گفت که تویوتا یاریس سدان L برخلاف نسخه استاندارد که سال گذشته معرفی شد، به دو پیشرانه متفاوت مجهز شده است که موتور اول با حجم سیلندر 1.3 لیتری، تقریبا میتواند نیرویی معادل 99 اسب بخار تولید کند، در حالی که پیشرانه دوم (برگرفته از مدل جهانی تویوتا یاریس) حجمی 1.6 لیتری داشته و قدرت تولیدی آن تنها 8 اسب بخار بیشتر، یعنی به مقدار 107 اسب بخار خواهد بود که برای ارسال نیروی خود به چرخ ها، از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک ضریب متغیر CVT استفاده خواهند کرد که به انتخاب مشتری بر روی پیشرانه نصب میشود.

نسل اول یاریس در دو کلاس بدنه سدان و هاچبک عرضه شد و با توجه به بازار هدف و کشور مقصد با نامهای تویوتا ویتز یا پلاتز هم شناخته شد. کشمکش بین وزارت صنعت و دیوان عدالت اداری کل کشور بر سر میزان تعرفه واردات خودرو همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر خبر می رسد که احتمالا کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار خواهد گرفت، با این حساب می توان گفت که بار دیگر خودروهای هیبریدی وارداتی به گزینه های مناسبی جهت نجات شهر های کشورمان بدل می شوند. این پیشرانه از سامانه تزریق مستقیم سوخت برخوردار بوده و می تواند نیروی خود را از طریق جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک و یا شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل کند. مزدا2 و تویوتا یاریس هر دو خودروهایی هستند که به رغم گران بودن به دلیل کیفیت ساخت بالا و مصرف سوخت کم با اقبال زیادی روبه رو هستند هر چند که واقعاً از تمام این مولفه ها را هم در نظر بگیریم باز هم نمیتونیم خرید این خودروها را با چنین قیمتی توجه کنیم به هر حال هر دو خودرو در حال حاضر قیمتی بالای 35 میلیون تومان را به خود می بینند، با این تفاوت که مزدا2 حدود پنج میلیون تومان ارزانتر است و با داشتن مولفه هایی همچون موتوری قویتر و شتاب و سرعت بهتر، چهره ای زیباتر و کابینی به روزتر میتواند گزینه خوبی برای خرید باشد به خصوص اینکه گستردگی خدمات پس از فروش مزدا2 بیشتر از تویوتا است.

کیفیت کابین در سطح خوبی قرار دارد و صندلی های سرنشینان جلو و پشتی راحت است هر چند که سرنشینان عقب فضای زیادی را در اختیار ندارند. مزدا2 از لحاظ ترمز از یاریس در وضعیت بهتری قرار دارد چرا که با وجود دیسکهای خنکشونده 14 اینچی در جلو و 18 اینچی کاسهای در عقب و داشتن سیستمی که در وضعیت اضطراری نیروی ترمز را افزایش میدهد همه چیز را مهیای یک ترمزگیری مطمئن میکند. با این حال ، در زمان ما هاچ بک های بسیار جمع و جور (Oka ، Daewoo Matiz و موارد مشابه) وجود دارد که در آنها چنین خط سقفی غیرممکن است ، در این مورد هاچ بک ، به دلیل دیوار عقب عمودی بدن ، شبیه استیشن واگن است ، که در آن جلوآمدگی عقب تا حد ممکن کوتاه می شود. بسیاری از محصولات تویوتا بر پایه این پلتفرم ساخته میشوند که از آن جمله میتوان به سدانهای کمری و آوالون، پریوس، RAV4 و کرولا اشاره کرد. فهرست امکانات هیوندای اکسنت با توجه به قیمت ماشین قابل قبول است واز این نظر نسبت به کیا ریو برتری نسبی دارد و کامل تر میباشد و در برخی نقاط کیفیت کلی هیوندای اکسنت بالاتر احساس میگردد .هم چنین کیا ریو با توجه به قیمتش در بحث امکانات رفاهی و ایمنی از کمبود رنج میبرد و در مقایسه با یاریس از نظر کیفیت مصالح اکسنت برتری دارد و دیگر ضعف یاریس در برابر رقبای خود ضعف امکانات رفاهی است که اصلا با این رقم پرداختی خوشایند نیست .

دوستان عزیز تویوتا یاریس به عنوان یک ماشین جمع و جور و بیشتر مخصوص خانم ها تولید شده نه اینکه با این ماشین… در چند سال اخیر به جرأت میتوان گفت که محصولات تویوتا در بازار ایران جزء گرانترینها و کم آپشن ترین ها در کلاس خود بوده اند. با این وجود اروپایی ها به عملکرد این خودرو اطمینان دارند و به همین جهت تمام نسل های تویوتا یاریس در اروپا با فروش قابل توجه روبرو شده است. به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نسل جدید تویوتا یاریس برای بازارهای اروپایی و آسیایی در اکتبر سال گذشته رونمایی شد، اما حالا خانوادهٔ این هاچبک سابکامپکت بزرگتر شده چراکه بهتازگی نسخهٔ کراساوور آن نیز با نام یاریس کراس معرفی شده است. و بعد از هر ۲ نوبت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک باید ۱ بار فیلتر تعویض گردد. چرا که هر دو سبک طراحی شرقی و ایرانی پسند دارند و با المان هایی جذاب و امروزی، طراحی شده اند. مزدا2 از چهره ای زیبا و طراحی عامه پسند و جذاب برخوردار بوده و این جذابیت به درون کابین نیز سرایت کرده و طراحی کابین آن اسپرت و زیباست.